Theorie en types van import / export

De Export Managment Company of EMC.
De EMC staat in voor de gehele export van een onderneming die zijn producten wil gaan verkopen in het buitenland, maar die niet over de nodige know-how beschikt of die deze activiteit gaat uitbesteden. De EMC behandelt alles. Het recruteren en zoeken van nieuwe dealers, verdelers en het opzetten van filialen. Het voeren van reclame campagnes, marketing en

promoties. Advies verlenen inzake verpakking en etiquettering ; verzorgen van transport en in uitzonderlijke gevallen financieringen regelen.

 

 

 

 

 

 

 

De Export Trading Company of ETC.

Deze entiteit identificeert potentiële aankopers. De kennis van buitenlandse markten staat centraal. De ETC is voortdurend op zoek naar nieuwe producten en mogelijkheden bij inlandse fabrikanten die een exportmarkt wenst te veroveren.

 

De Import / export handelaar.
Deze internationale ondernemer is een soort vrije handelsagent. Het klantenbestand, de sector, de productsoort zijn steeds verschillend. Hij koopt goederen direct aan van de fabrikant gaat deze verpakken, transporteren en wederverkopen op eigen houtje. In tegenstelling tot de EMC staat de handelaar in voor alle risico’s en uiteraard ook alle winsten.